Fiskalizacija 1.0 je postojeći sustav fiskalizacije u Hrvatskoj od uvođenja Zakona o fiskalizaciji (prvi put 2013.).
Obuhvaća račune izdane krajnjim potrošačima (B2C) — maloprodaja, ugostiteljstvo, trgovine …
Do sada su se fiskalizirali računi plaćeni gotovinom i karticama.
Računi se izdaju putem fiskalnih blagajni, softvera povezanog s Poreznom upravom, i imaju JIR (Jedinstveni identifikator računa), ZKI (Zaštitni kod izdavatelja) kod gotovinskih transakcija.
Fiskalizacija svih načina plaćanja kod krajnje potrošnje (B2C)
Od 1.1.2026., svi računi za krajnjeg potrošača moraju biti fiskalizirani bez obzira na način plaćanja – uključujući transakcijske račune (bankovni transferi, virmani) i digitalne načine plaćanja.
Za „R-1 račune“ OIB primatelja postaje obavezna stavka koja se dostavlja Poreznoj upravi
• Uvodi se metoda za promjenu podataka računa (npr. način plaćanja i OIB primatelja) nakon što je račun već uzet u obradu.
• Novi servisi za dostavu podataka o radnom vremenu, radnim danima poslovnih prostora.
Servisi koje koristi POS blagajna / softver moraju se nadograditi prema novim tehničkim specifikacijama Zakona. Prije 1.1.2026. potrebno testiranje i implementacija novih verzija servisa
Za promjene u Fiskalizaciji 1.0 naši postojeći korisnici ne moraju razmišljati.
Naš tim će vas na vrijeme obavijestiti o svim promjenama koje budu aktualne po pitanju zakonskih promjena na vrijeme. Vi se brinite da vaš posao napreduje a ostali dio oko usklađenosti s zakonom ostavite nama.